Detailing

DETAILING je precizní a důkladná péče o Váš automobil, motorku, autobus, loď atd. Jedná se o dokonalé umytí, vyčištění, rozleštění a následnou aplikaci ochran v podobě sealentů, vosků až po keramickou ochranu. Detailing exteriéru a interiéru obsahuje vše, co nabízí klasické ruční mytí. Ovšem více do hloubky a s pomocí dalších pomůcek.

Co potřebujeme a jak u nás probíhá program

 Detailing - EXTERIÉR a INTERIÉR? 


  • Vysokotlaký čistič (WAP)
  • Dva kýble (jeden na čistou a druhý na špinavou vodu)
  • Kvalitní autošampon
  • Houbu nebo rukavici z mikrovlákna
  • Detailingové štětce
  • Čističe proti hmyzu a nečistot z kol
  • Čistič na skla
  • Mikrovláknové utěrky
  • Sušící mikrovláknový ručník
  • Dekontaminační pomůcky (chemické, Clay atd..)
  • Různé typy tvrdých carnaubských vosků
  • Impregnace pneu
  • Výkonný vysavač
  • Výkonný extraktor (tepovač)
  • Čističe na kůži
  • Impregnace kožených materiálů
  • APC čistič do interiéru
  • Detailery
  • Detailingové štětce
  • Čistič na skla
  • Mikrovláknové utěrky
  • Desinfekce klimatizace
  • Neutralizátor zápachů
  • Parfém

Čištění pomocí detailingových štětců

Detailingový štětec je jeden z největších pomocníku v oboru. Dokonale vyčistí jak prvky v exteriéru auta (znaky, mřížky, písmena), tak i léta nečištěné plasty na palubní desce, tlačítka a ovládací panely. Krouživými pohyby štětce ve spolupráci s kvalitním APC čističem, nejlépe Surfex od Bilt Hamber, odstraníme téměř vše. V případě potřeby čistíme opakovaně, dokud není povrch zbavený všech nečistot.


Dekontaminace

Chemickou dekontaminací karoserie se rozumí prostředky, které zbaví lak polétavé rzi, prachu a nečistot z kol, asfaltu a dalších kontaminací z okolí. Po klasickém umytí karoserie na celý povrch nastříkáme tyto prostředky a necháme působit. Většina z nich se po styku s kovovou nečistotou zbarví, nejčastěji do červena. Následně vše opět umyjeme wapkou. Další krok je manuální dekontaminace. Potřeba je tzv. clay (hmota připomínající modelínu) a lubrikant, abychom lak nepoškrábali. Claye mají různé tvrdosti a je tedy potřeba znát také tvrdost laku na kterém chceme pracovat. Utrhneme kousek claye z celku, párkrát přehneme v prstech, aby se zahřál a přejíždíme jím po lubrikované karoserii krátkými rychlými pohyby. Celá procedura je dost časově náročná avšak nezbytná pro pozdější např. leštění či renovaci laku.



Voskování

Po úspěšné dekontaminaci a v případě, že nebudeme lak leštit, následuje aplikace vosku. Voskování naneseme tenký film vosku a tím vytvoříme ochrannou celistvou vrstvu. Existuje celá škála vosků - přírodní carnaubské, syntetické, hybridní... Legendou je například syntetický Fusso Coat od firmy Soft99. Vosk nanášíme pěnovým aplikátorem po kouskách na celé auto. Necháme tzv. ,,zavadnout´´ a poté rozleštíme novou mikrovláknovou utěrkou. Kdo chce, může pro naprostou dokonalost nanést i vrstvy dvě. Nově aplikujeme také klenot mezi tekutými vosky Auto Finesse Graphene.


Odstranění zvířecích chlupů

A zamíříme na chvíli do interiéru. Za pomoci speciálního gumového kartáče odstraňujeme srst, chlupy a všechny nečistoty od Vašich domácích mazlíčků ze sedaček, čalounění, podlahy, koberců a kufru. Je to, dá se říct, neodkladná práce pro dokonalé vyluxování Vašeho interiéru a nezbytná činnost pro následné tepování.


Extrakce / tepování

Potřeba je: výkonný extraktor / tepovač, čistič na čalounění a koberce, různé kartáče - ideálně na stopce k uchycení do aku vrtačky. Osobně nejraději používám vysavač s tepovačem v jednom Bosch AquaWash & Clean se silou 2100 wattů, ale plno lidí nedá dopustit na KÄRCHER Puzzi 10/1. Uvedeme přístroj do provozu, naplníme jej vodou s čističem a tuto směs nejdříve nastříkáme na celou tepovanou plochu. Necháme pár minut působit a poté buď ručně nebo kartáčem na aku vrtačce rozrušíme největší špínu a nečistoty. Následně začínáme tepovat a přitom se snažíme odsát co nejvíce vody, abychom urychlili schnutí. Je dost možné, že určitá opravdu špinavá místa bude nutné vzít vícekrát a postup několikrát opakovat. O tom zda jsme práci provedli dobře, se přesvědčíme až vše uschne, protože co je mokré - to je čisté.


Čištění kůže

Za pomoci kartáčků na kůži používáme ověřenou kosmetiku od Auto Finesse. Poté setřeme mikrovláknovou utěrkou. 


Ošetření a impregnace

Zůstaneme u značky Auto Finesse a to u detaileru Spritz. Má nádhernou vůni, poskytuje ochranu povrchu a navíc odpuzuje prach a nečistoty. U kožených sedaček zase impregnujeme krémem Hide Leather Contitioner, který vetřeme do kůže a následně rozleštíme.


Desinfekce

Existují různé metody. Chemical Guys nabízí spreje, které zlikvidují a pohltí plno zápachů, navíc interiér provoní. Další možnost je i pročištění klimatizačních výduchů speciálními spreji, které jsou o dost účinnější. Ovšem žádná bakterie, vir ani mikroorganismus nepřežije očistu ozónem. Desinfikuje se při tom nejen vzduch, ale také všechny povrchy v interiéru. Je jen na Vás, co si u nás zvolíte. 



Leštění a renovace laku 

GLOSS a HIGH GLOSS ALL INCLUSIVE


  • Orbitální leštička
  • Rotační leštička
  • Různé druhy leštících past
  • Různé druhy leštících kotoučů
  • Odmašťovač 
  • Maskovací pásky
  • Mikrovláknové utěrky



Po důkladném umytí a dekontaminaci může začít proces leštění laku. Celý povrch odmastíme (nejlépe isopropylalkoholem) a zalepíme všechny plochy, které jsou v blízkosti leštěných ploch a mohli bychom je poničit nebo je leštit z nějakého důvodu nechceme. Jedná se především o plastové díly a gumová těsnění oken. U gumy dáváme obzvlášť pozor, protože opravdu stačí pouze jednou přejet kotoučem s pastou a je takřka nemožné pastu z gumy úplně odstranit. Začínáme tedy maskovat vozidlo. Používáme modré pásky od 3M. Výrobce nabízí také levnější žluté nebo zelené, ovšem to, co ušetříme na ceně za materiál, dáme do neustálého pobíhání kolem auta, sbírání a opětovném lepení oněch žlutých pásek, které spadly. Modré jsou prostě nejlepší, drží dokonale a nezůstává po nich lepidlo. Velice důležitý krok, abychom vůbec věděli co a jak leštit, je nasvícení celého vozu. Poté si uděláme určitý obrázek naší prace. A teď už k samotnému leštění. Pracujeme s leštičkami od Rupes a Auto Finesse a s leštícím systémem také od legendárních Auto Finesse. Na začátku zapracujeme trochu pasty do kotouče a následně do něj další pastu tzv. ,,nabobkujeme". Leštíme samozřejmě po pomyslných částech na karoserii, nikdy ne nesmyslnou plochu najednou. Utíráme mikrovláknovou utěrkou, abychom hned viděli výsledek. Podle potřeby a podle Vašich požadavků provádí jedno až vícekrokové leštění. Finále - odmastíme, abychom viděli lak ve skutečném stavu a pokud je vše v pořádku přichází na řadu opět perfektní navoskování nebo jiná ochrana pro udržení krásného laku po co nejdelší dobu.